top of page
​Confirmation - Confirmación
“Info in English, then Spanish / Español abajo"​
 
Confirmation is one of the ensemble of the Sacraments of Initiation into the Church, together with Baptism and Eucharist. Confirmation completes the grace of Baptism by a special outpouring of the gifts of the Holy Spirit, which seal or “confirm” the baptized in union with Christ and equip them for active participation in the worship and apostolic life of the Church.
from the Catechism of the Catholic Church, page 872
Preparation for Confirmation in handled through two different programs: Confirmation and RCIA.
 
CONFIRMATION Youth Program (8th Grade)

Young people who attend St. Joseph Church enroll in Confirmation preparation at the beginning of  8th grade. The Rite Confirmation takes place during Spring of the 9th grade year.  To register your child online, please click here.

RCIA (Rite of Christian Initiation for Adults)

Adults who wish to be Confirmed participate in the RCIA (Rite of Christian Initiation for Adults) program. For more information, click here.

INFORMACIÓN EN ESPAÑOL

 Con el Bautismo y la Eucaristía, el sacramento de la Confirmación constituye el conjunto de los "sacramentos de la iniciación cristiana", cuya unidad debe ser salvaguardada. Es preciso, pues, explicar a los fieles que la recepción de este sacramento es necesaria para la plenitud de la gracia bautismal (cf Ritual de la Confirmación, Prenotandos 1). En efecto, a los bautizados "el sacramento de la Confirmación los une más íntimamente a la Iglesia y los enriquece con una fortaleza especial del Espíritu Santo. 
                                                                                                                                                                                       Catecismo de la Iglesia Católica 1285

 

La preparación para la Confirmación se lleva a cabo a través de dos programas diferentes: el Programa de Confirmación de Jóvenes y el RICA (Rito de Iniciación Cristiana para Adultos).

 

Programa de Confirmación para Jóvenes (8º grado)
Los jóvenes que asisten a la Iglesia de San José se inscriben en la preparación para la Confirmación al comienzo del 8º grado. El Rito de Confirmación tiene lugar durante la primavera del año de 9º grado. Para registrar a su hijo(a) en línea, dar clic aquí.

 

RICA (Rito de Iniciación Cristiana para Adultos)
Los adultos que desean ser confirmados participan en el programa de RICA (Rito de Iniciación Cristiana para Adultos). Para obtener más información, dar clic aquí.

bottom of page